Är du en småföretagare och försöker komma ut på sociala medier med din tjänst, vara eller varumärke?
Här kommer ett tips på hur du ska tänka för att skapa mer engagemang och konvertera fler följare och kunder. Det är ju det ultimata målet med sociala medier, att skapa engagemang.
Tänk så här
Saker som är självklara för dig är inte alltid så självklart för de du riktar dig till. Glöm inte att sätt dig in i kundens skor när du funderar på vad du ska lägga upp för innehåll på dina sociala medier. Ett exempel på hur du kan tänka är: "Om jag inte visste något om X, vad skulle jag då vilja veta?" och utgå från det när du planerar sina social medier.
Att tänka som en kund och lägga ut relevant innehåll till den publiken du riktar dig till kommer att skapa ett enormt värde för dina följare. Det kommer även driva på ditt sociala medie engagemang och i slutändan öka din försäljning.
Alltså...vad vill kunden se och höra om.
Be Awesome!
/Ulrika
Awesome media jobbar som digital marknadsförare och virtuell assistent med inriktning mot sociala och digitala medier. Vill du som företagare höra mer om hur jag kan hjälpa er? Kontakta mig på, hej@awesomemedia.se