Det bästa är ju alltid att göra det man gör bäst själv, sedan lägger man ut resten på någon annan att göra. Precis som med din ekonomin. Gillar du inte att hålla på med din bokföring så lämnar du bort den till någon som hjälper dig. Samma sak tycker jag du kan göra med din sociala och digitala närvaro.
Känner du att du har för mycket att göra just nu? Min fråga är då: Har du någon gång tänkt på att anställa en virtuell assistent?
Att anställa en virtuell assistent är en av de bästa investeringarna du kan göra för dig och ditt företag.
Här är 5 skäl till varför du borde tänka på att anlita en:
1. Inga utgifter för utrustning eller underhåll av tekniken
En virtuell assistent arbetar från ett hemmakontor. Vilket innebär att hon/han är helt ansvarig för sin egen dator, skrivare, kontorsmaterial, bredband och telefon.
2. Inga arbetsgivaravgifter
Virtuella assistenter betalar sin egen sjukförsäkring, livförsäkring, semestertid, sjuktid eller någon annan förmån som du skulle behöva betala om du hade en anställd.
3. Du betalar bara en virtuell assistent för den tid hon/han faktiskt arbetar
När du anlitar en virtuell assistent får du en tidsrapport på vad assistenten jobbat med och hur lång tid det tagit. Du ska bara betala för den tiden som assistenten har lagt på dig, inget annat.
4. En virtuell assistent finns tillgänglig till hands
Virtuella assistenter utför 100% av sitt arbete online. Självklart så arbetar assistenten med fler kunder än bara dig men du kan alltid få kontakt med din virtuella assistent för att se om arbetet kan utföras inom det snaraste.
5. Virtuella assistenter är experter på ett eller flera områden
Alla virtuella assistenter har sin egen specialitet. Var noggrann när du anlitar en virtuell assistent att den kan det den utger sig för att kunna.
En erfaren virtuell assistent kan hantera det mesta inom sitt specialiserade område. Är det så att assistenten inte kan hjälpa till med just den arbetsuppgiften du önskar så kan du räkna med att assistenten säkerligen känner någon annan med den erfarenheten som kan hjälpa dig.
Är du nyfiken på vad jag kan hjälpa dig med?
Du hittar alla mina tjänster här: Awesome media - tjänster
Be Awesome!
/Ulrika
Awesome media jobbar som digital marknadsförare och virtuell assistent med inriktning mot sociala och digitala medier. Vill du som företagare höra mer om hur jag kan hjälpa er? Kontakta mig på, hej@awesomemedia.se